Wikia

24 Wiki NL

24: Live Another Day

208pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

24: Live Another Day is een miniserie als vervolg van seizoen 8, alsook de versie van seizoen 9. In verhouding tot andere seizoenen is deze reeks kort, vanwege de 12 afleveringen die de miniserie telde. De reeks eindigde met een stille klok.

Rolverdeling Edit

  • Kiefer Sutherland als Jack Bauer - Een oud-terrorismebestrijder van CTU (Counter Terrorist Unit) die nu voortvluchtig is wegens het elimineren van twee Russische diplomaten. Houdt echter verantwoordelijkheidsbesef en probeert een aanslag op president Heller te voorkomen.
  • Yvonne Strahovski als Kate Morgan - Een CIA-agente in Londen die op het punt stond ontslagen te worden omdat haar overleden man staatsgeheimen doorverkocht aan de Chinezen.
  • Tate Donovan als Mark Boudreau - Stafchef in het Witte Huis en tevens de echtgenoot van Audrey Raines.
  • Mary Lynn Rajskub als Chloe O'Brian - Een computeranalyst die altijd loyaal was aan Jack. Hoewel ze vroeger in dienst was van CTU, werkt ze nu met een hackersgroepering die als doel heeft staatsgeheimen te openbaren.
  • William Devane als president James Heller - President van de Verenigde Staten, na eerst Minister van Defensie te zijn geweest. Tevens de vader van Audrey.
  • Gbenga Akinnagbe als Erik Ritter - Een briljante, maar arrogante CIA-agent.
  • Giles Mattey als Joran Reed - Computeranalyst in dienst van de CIA in Londen.
  • Michael Wincott als Adrian Cross - Een beruchte, charismatische leider van een vrije-informatiebeweging.
  • Benjamin Bratt als Steve Navarro - Hoofd van de CIA-locatie in Londen.
  • Kim Raver als Audrey Raines - Voormalige liefde van Jack. Ze kwam voor het laatst voor in de laatste afleveringen van seizoen 6, toen ze psychisch ingestort was. Is nu getrouwd met haar vaders stafchef Mark Boudreau.

Verhaal Edit

Jack heeft in seizoen 8 ene Russische diplomaat vermoord, namelijk Michael Novakovich. Daardoor is hij op de vlucht voor de russen en vervult diverse criminele jobs. Uiteindelijk land hij aan in de stad Londen, waar hij informatie onderschept dat terroristen een aanslag willen plegen op de Amerikaanse president. Jack bevrijdt Chloe uit haar gevangenschap bij de CIA en probeert met haar hulp de aanslag te verijdelen.

Intussen verblijft de Amerikaanse president James Heller, nieuw verkozen, in de stad Londen. Hij is daar om een verdrag te tekenen met de Engelse premier. Terwijl Jack tegen de klok racet om Heller in veiligheid te brengen, loopt de spanning politiek en binnen de CIA behoorlijk op...

Afleveringen Edit

# Titel aflevering Uitzenddatum VS Uitzenddatum Nederland Uitzenddatum Vlaanderen
1 Day 9: 11:00 a.m. – 12:00 p.m.5 mei 2014 3 juli 2014 n.t.b.
Samenvatting: Na vier jaar verdwijnen duikt Jack opeens op in Londen. CIA-baas Navarro denkt dat Jack een terrorist is, evenals stafchef Brodeaux. Maar als de echte reden van jacks komst onthuld wordt, is het maar de vraag of tenminste een van de hoofdrolspelers het er levend van af zal brengen...
2 Day 9: 12:00 p.m. – 1:00 p.m.5 mei 2014 3 juli 2014 n.t.b
6 Day 9: 4:00 p.m. – 5:00 p.m.2 juni 2014 10 juli 2014 n.t.b
11 Day 9: 9:00 p.m. – 10:00 p.m.7 juli 2014 24 juli 2014 n.t.b
12 Day 9: 10:00 p.m.-11:00 a.m.14 juli 2014 24 juli 2014 n.t.b
Samenvatting: Naarmate de tijd verder tikt neemt politiek de spanning toe. Terroristen bereiden een aanslag voor en het is maar de vraag of Jack die zal tegenhouden. Heller verliest steeds meer zijn geheugen. De Chinese president stuurt zijn legers om de VS aan te vallen en [[Audrey Raines|Audrey wordt doodgeschoten.

Around Wikia's network

Random Wiki