Wikia

24 Wiki NL

Seizoen 2

208pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Seizoen 2
Seizoensnummer: 2
Airdate: 29 oktober 2001
Laatste date:
Afleveringen: 22
Acteurs: Kiefer Sutherland
Opmerk.:

Seizoen 2 debuteerde op 29 oktober 2002 op Fox. Het seizoen werd geproduceerd door Joel Surnow, Robert Cochran, Howard Gordon, Brian Gazer en Kiefer Sutherland. In dit seizoen werd er meer op het verhaal gefocust, tegenover het vorige op de personages.

24: seizoen 2 is uitgegeven op DVD in Noord-Amerika en Europa.

Seizoen overzicht Edit

Het tweede seizoen (2002 - 2003) volgt het werk van President David Palmer en agent Jack Bauer om terroristen tegen te houden, die van plan zijn om een kernwapen laten afgaan in Los Angeles. Kate Warner zit midden in deze situatie en zij komt belangrijke informatie te weten dat gerelateerd is met CTU's missie.

Tijdlijn Edit

18 maanden na dag 1.

Dag 2 begint in Seoul, Zuid-Korea (lokale tijd), maar gaat verder in Los Angeles om 8 a.m. (PST).

Formaat Edit

Zoals het eerse seizoen, kan dit seizoen ook in 3 delen worden ingedeeld:

1. Het eerste deel gaat over hoe CTU leden van een Midden-Oosters terroristencel, die een kernwapen willen laten afgaan in L.A., moet vinden.

2. In het kortste deel is de leider van de terroristencel gevonden en Jack moet hem dwingen om de plaats van de bom te weten komen en de detonatie tegenhouden.

3. In het laatste deel proberen Jack, Kate en CTU een onterechte aanval van de VS tegen te houden door de echte daders, die de terroristen de bom hebben gegeven, te onthullen.

Belangrijke subplots Edit

  • Kim is op de vlucht nadat ze een mishandeld kind heeft gered van haar vader.
  • Kate Warner verdenkt haar toekomstig, Midden-Oosterse schoonbroer een terrorist is.
  • President Palmer moet de confrontatie aangaan met verraders in zijn kabinet, die hem willen afzetten om hun eigen agenda te proclameren.
  • George Mason is stervende door blootstelling aan radio-actieve stralen.
  • Jack krijgt hartproblemen na een foltering door de terroristen.
  • CTU wordt opgeblazen als afleidingsmanoevre en kunnen moeilijk naar de bom zoeken.
  • Michelle Dessler wordt geïntroduceerd en begint een relatie met Tony te krijgen en een vriendschapsband met Jack.

Cast Edit

Main cast Edit

Main supporting cast Edit

Afleveringen Edit

NOG AAN TE VULLEN

Vorig seizoen:

Seizoen 1

Eerste aflevering:

08:00 a.m. - 09:00 a.m.

Volgend seizoen:

Seizoen 3

Vorige dag:

The House Special Subcommittee's Findings at CTU

Tijdlijn:

Dag 2

Volgende dag:

The Game

Around Wikia's network

Random Wiki